Hjem - Brand Factory kjøper Brand Factory Jyväskylä

Brand Factory kjøper Brand Factory Jyväskylä

Brand Factory Finland, som er en del av konsernets Brand Factory Group, har den 29. juni skrevet kontrakt om å kjøpe de resterende aksjene i selskapet Brand Factory Jyväskylä. Brand Factory Jyväskyslä er aktiv innen merkevarebygging og produktprofilering og er  spesialisert på montasje og installasjon. Selskapet hadde i 2011 en omsetning på nesten 3 millioner euro og opptil 40 ansatte.

2012-09-17 –  Brand Factory Finland og Brand Factory Jyväskylä har jobbet tett i flere år, sier Raimo Nygård, president i Brand Factory Finland. Sammen har vi utført store prosjekter med monteringsarbeid på bl.a. tog og fly samt omprofilering av flere lokale bedrifter.

Selgere av Brand Factory Jyväskylä er Henri Janakka, Petri Melanen og Matti Syrjälä, adm. direktør i Brand Factory Jyväskylä. Selskapet oppsto i 1994 da Matti Syrjälä utførte installasjonsarbeidet som underleverandør til Mainospyörä Oy, for deretter å danne Brand Factory Jyväskylä 2004 med Mainospyörä som deleier.

Mellom 2004 og 2011 vokste Brand Factory Jyvaskyla fra en omsetning på 1 million euro til nesten 3 millioner euro, og økte antall ansatte fra 10 til nærmere 40 ansatte. Brand Factory Jyväskylä har sine anlegg i tre storformatskrivere, to cad-cam maskiner og kontorer sju andre steder i Finland.

For mer informasjon kontakt Peter Follin, konsernsjef i Brand Factory peter.follin@brandfactory.se, +46(0) 704-92 64 09 Raimo Nygård, adm. direktør Brand Factory Finland raimo.nygard@brandfactory.fi, +358-10 3442 210