Hem - Vinnaren i Storartat 2012

Vinnaren i Storartat 2012

Priset för bästa utomhusreklam i årets upplaga av ”Storartat” går till Lowe Brindfors, för deras kampanj för Alcro – Hockey tackle. En jury bestående av representanter från reklambranschen utsåg vinnaren bland många kreativa bidrag från byråer över hela Sverige.

2012-08-31 Tävlingen Storartat arrangeras av Brand Factory i samarbete med 3M på inspirationssiten ettstegfore.se. Priset ska belöna modern och nyskapande användning av utomhusreklamen som media.

– Vi ville hitta ett sätt att uppmärksamma en innovativ användning av utomhusreklam som till exempel stortavlor och vepor, säger Zeo Neovius, marknads-och affärsutvecklingschef på Brand Factory. Lowe Brindfors har med kampanjen Hockey tackle visat prov på de nya kreativa höjder man kan nå genom att använda den senaste tekniken och nytt material.

Juryns motivering lyder:

”Genom att utnyttja reklamutrymmet till max och att med en säker fingertoppskänsla välja rätt material och teknik går Lowe Brindfors ur tävlingen Storartat 2012 som en säker vinnare. Deras bidrag Hockey tackle visar på stor kreativitet, många års erfarenhet och ett självförtroende som är beundransvärt.”

Vinnaren av Storartat 2012 får – utöver ära och publicitet – annonsutrymme på SL-bussar till ett värde av 100.000 kr. Brand Factory står för material och tryck medan Clear Channel står för annonsutrymmet.

Kampanjen Hockey tackle gick på stortavlor i Stockholm över nyåret 2010/11 i samband med att Alcro blev officiell sponsor av hockeylandslaget Tre Kronor. Kampanjen bestod av en serie färgstarka bilder av hockeytacklingar där färgen stänkte och rann utanför tavlornas ramar.

För mer information kontakta:

Zeo Neovius - Marketing & Business Development Manager

Jessica Frisk - Marketer