Hem - Brand Factory vann PostNords storupphandling

Brand Factory vann PostNords storupphandling

Svenska Brand Factory, nordens största företag inom varumärkesprofilering och visuell kommunikation, har vunnit PostNords upphandling för omprofilering av fordonsflottan. Ramavtalet omfattar helfoliering och profilering av samtliga PostNords fordon som används inom logistikverksamheten på den nordiska marknaden.

2013-09-04 – Brand Factory vann upphandlingen i konkurrens med fyra andra leverantörer där man bedömdes på relevant erfarenhet, kompetens, kapacitet och närvaro i alla aktuella länder samt pris. Totalt rör det sig om mellan 7 - 8 000 fordon som ska profileras om successivt de kommande åren.

- Affären är givetvis ett prestigeuppdrag för oss och ytterligare ett bevis på att vår nordiska täckning, kompetens och kapacitet gör att vi kan erbjuda våra kunder en bra lösning. Vi ser mycket fram emot att jobba tillsammans med PostNord, säger Peter Follin, koncernchef på Brand Factory.

Arbetet med omprofilering och helfolieringar kommer att genomföras i respektive land till PostNords profilfärger.

- Fördelen med att helfoliera fordon istället för att lacka är flera, säger Arne Carlsson kundansvarig för Post Nord. Dels går det fortare att helfoliera en bil istället för att lacka den i rätt färger, ofta handlar det om en skillnad på 14 dagar för varje bil. Dels blir bilarna lättare att sälja eftersom folien skyddar den underliggande neutrala lacken. Det är bara att ta bort folien när det är dags att sälja bilen.

För mer information kontakta:

Peter Follin, koncernchef Brand Factory Group AB

peter.follin@brandfactory.se

Ladda ner pressmeddelandet (pdf).